Várólista

Várólista

Danielle Paige - Stealing Snow

Stealing Snow 1.

2016. szeptember 29. - eszter.m

molyos adatlap

Nem is értem, minek próbálkozom újra és újra Danielle Paige írásaival. Talán mert az alapötlet mindig olyan izgalmas, de maga a kivitelezés általában már nem tetszik. Sajnos ez a kötet is így járt. Pedig sokkal jobban élveztem, mint a Dorothy sorozatot. De a végén található 2-3 fordulat is igazi WTF? volt, szóval levitte az értékelésemet a kezdeti 7-ről csak 5-re.

Miss Paige fogta a legalapvetőbb szappanoperás és YA kliséket. Összegyúrta mind és ezzel akarta megteremteni a tökéletes ifjúsági regényt. De ez sajnos nem így működik. A több olykor nem jobb, csak több. Legyen szó egy jól ismert szappanoperás csavarról (a la Paula és Paulina) vagy a szerelmi háromszög kibővítéséről szerelmi négyszögre (egy szerelmi kétszög sem megy neki, ne erőltessünk még több srácot a sztoriba). Itt mindent megtalálsz. Pedig főhősnőnk Snow nem is egy igazán szerethető leányzó. Erőszakos, hisztis, elviselhetetlen picsaként tud viselkedni mindenkivel. De mit is várjunk egy olyan leánytól, aki 5 éves kora óta elmegyógyintézetben él? Mert az anyja bezáratta, miután belesétált egy tükörbe és ön- ill. közveszélyesnek ítélték? Milyen anya már az ilyen. Aztán persze kiderül, hogy a neve Ora és aki nem olvasta az előzménynovellákat, azt nem is éri egy hirtelen WTF élmény. Aki olvasta, az meg eldobja az agyát. Na, ez a csavar tényleg tetszett. Azonnal kaptam is egy csomó magyarázatot. De ez sajnos nem elég, hogy a későbbi "csalódásaimat" ellensúlyozza.

Pedig Danielle Paige történetei mellett szól, hogy irtó jó csavarokat tud kitalálni, amiket más nem igen merne meglépni, de annyi párhuzamot fedeztem fel a Dorothy és eközött a regény között a történetvezetésben és a szereplőkben, hogy engem sajnos már nem ért túl sok meglepetés. A mások arcának viselése, a Kényszerítő (Enforcer) páncélja alatt rejtőző személy (amivel szerintem van egy kis kronológiai probléma), a Hercegnő (Duchess) személye mind olyan apróság volt, amit a fejezetek legelején megsejtettem. Kivéve egyet, a kötetet lezáró borzalmas felfedezést, amiért mégis tovább fogom olvasni a sorozatot. Na az egy igazi thrilleresen őrült meglepő húzás volt, amiért majdnem felállva tapsoltam a vonaton. Na, ezt tényleg nem vártam és a meglepődés faktor miatt igazán érdekel, hogy folytatódik Snow és Algid királyságának története.

A bejegyzés trackback címe:

https://varolista.blog.hu/api/trackback/id/tr5111739205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása