Várólista

Várólista

Robert Louis Stevenson - Dr. Jekyll és Mr. Hyde

2018. március 21. - eszter.m

molyos adatlap

 Ez egy igazi klasszikus és én még eddig nem olvastam. Láttam már többször, több formában. De nem hiszem el, hogy ezt az apróságot még nem vettem a kezembe. Szerencse, hogy a Helikon kiadta a zsebkönyv-sorozatában.

Sokkal horrorisztikusabb élményre készültem. A filmek valahogy véresebbre festik a sztorit, mint amilyen a valóság. Szerencsére... mert nem bírom a horrort. Bár elméletileg Hyde a nagy szám a sztoriban, hiszen ő Jekyll gonosz énje, engem mégis végig a doktor karaktere izgatott.

A filmekben folyton azt láttam, hogy a doki a megtestesült jó és erény és becsület. A könyv ezzel szemben egy sokkal összetettebb figurát mutatott be. A doktornak, saját bevallása szerint is van pár szégyenletes tett a rovásán, amit sajnos Stevenson nem fejtett ki eléggé. Annyira Hyde-ra és az ő gonoszságára koncentrált, hogy a doktor sötét múltja végig rejtve maradt. Pedig ő lenne az érdekesebb a kettő karakter közül. Soha nem voltam oda a tökéletesen jó/rossz személyekért. Unalmasak, az ember tudja mire számíthat tőlük. Ezzel szemben ott van Jekyll, a kihasználatlan terület, akinek van múltja, ami nem tökéletes, sőt... Ugyanakkor ma már a társadalom elismert tagja. Vajon mit tehetett fiatalabb korában? Sok minden átfutott a fejemen, borzalmas dolgok. Igazából talán ezért élveztem annyira. Stevenson rengeteg mindent az olvasói képzeletére bízott.

Szerintem érdemes mindenkinek belevágni ebbe a kisregénybe. Csak pár óra az egész.

A bejegyzés trackback címe:

https://varolista.blog.hu/api/trackback/id/tr513747314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása