Várólista

Várólista

Újévi fogadalmak tag

2017. január 15. - eszter.m

book-774837_1280.jpg

Bár Jesse The Readernél láttam ezt a tages videót ma, de a tag eredeti megalkotója Charlotte, a Charr Frears csatorna tulajdonosa. Igazából arról szól az egész, hogy olvasási szempontból mit szeretnél elvégezni/elérni az év során.

1. Egy olyan író, akitől szeretnél olvasni, de eddig még nem tetted meg.
Erre a válaszom Jenny Han lenne, ha már nem olvastam volna egy novelláját az Ajándékba adlak antológiában. Szóval így a választottam Abigail Tarttelin, akinek a Golden Boy című könyvet köszönhetjük. Már régóta el szeretném olvasni Max történetét, Max interszexuális és ezt senki nem tudja, csak a családja, de egy régi gyerekkori barát elárulja a bizalmát... Pár éve mikor megjelent, egy csomó booktuber beszerezte a könyvet, de azóta sem hallottam róla. Nagyon kíváncsi vagyok rá.

2. Egy köny, amit idén szeretnél elolvasni.
Oké, ez most fura lesz, de Yuval Noah Hararitól a Sapiens. Sokat vártam a megjelenésére magyarul. Anno a Courserán tartott ebben a témában Harari egy kurzust és nagyon jó volt. Erre a könyvre idén mindenképp szakítok időt.

3. Egy klasszikus mű, amit elszeretnél olvasni.
Eszter olvas klasszikust, de nem annyi klasszikust, mint kellene. Hogy fogok így fejlődni, ha folyton csak YA kerül a terítékre? Szóval Stendhal nagy kedvencem. Tavaly be is szereztem A Szerelemről című könyvét, amit el szeretnék olvasni. Vagy egy kis Balzac is jól jönne, esetleg André Gide. Ugye érzitek a mintát? Francia klasszikus irodalmat akarok olvasni, pedig eddig ki lehetett kergetni vele a világból.

4. Egy könyv, amit szeretnél újra elolvasni.
Mostanában ellenállhatatlan vágy fogott el a Gyűrűk Ura könyvek iránt. Akkor olvastam először és utoljára, amikor a filmek még a moziban mentek. Nem is tudom, talán kicsit túl ambiciózus vágy, hogy én ezeket újraolvassam még az idén, de mivel nagyon érzem a késztetést, nem elképzelhetetlen.

5. Egy könyv, ami már évek óta megvan és el akarod olvasni.
Az Iskola a határon lassan 10 éve áll már a polcomon és még mindig nem jutottam el hozzá. Ezen változtatni akarok!

6. Egy nagy könyv, amit szeretnél elolvasni.
A válaszom az Outlander sorozat 2. kötete, a Szitakötő borostyánban. Tavaly elolvastam az elsőt és most jöhet a második! A tévésorozat első évadát is meg kell néznem és a másodikat is...

7. Egy író, akitől már olvastál és idén szeretnél még többet olvasni.
Erre a kérdésre mindig és mindenkor két válaszom van. Alessandro Baricco és José Saramago. Utóbbitól két könyvet szeretnék újraolvasni, a Kolostor regényét, ami elindította a szerelmet és a Kőtutajt. Bariccotól pedig valami újat akarok olvasni, mert valamiért mindig ugyanazokat veszem elő tőle egyfolytában.

8. Egy könyv, amit karácsonyra kaptál és el szeretnél olvasni.
Bár nem kaptam könyvet karácsonyra, de decemberben megvettem magamnak a Szobalányt, és el szeretném olvasni. Aztán megnézem a filmet újra és újra!

9. Egy sorozat, amit elejétől a végéig el akarsz olvasni.
Ezen komolyan el kell gondolkodnom. Nem igazán olvasok sorozatokat, vagy trilógiákat, duológiákat, de ha már itt tartunk, idén kezdtem el és még az idén el akarom olvasni a második Dirk Gently könyvet, vagyis A lélek hosszú sötét teadélutánját. És ezzel be is fejezem a sorozatot. Dirk az én új Kpop rajongó szerelmem~

10. Egy sorozat, amit idén be akarsz fejezni.
Örülnék neki, ha a Dorothy Must Die sorozatot idén befejezném, pedig még a második kötetet sem kezdtem el... De a novellákért odáig vagyok és szerintem a Madárijesztőt Mengeléről mintázták! És ha nem figyelek oda a szerelmi szálakra, amik idegesítenek, akkor nagyon fogom imádni.

11. Hány könyvet szeretnél elolvasni az idén?
A goodreads-en az idei évre is 75 könyvet tűztem ki célul. Tavaly bőven túlteljesítettem a dolgot, ha idén is rágerjedek egy-két mangára és képregényre, akkor nem lesz gond ezzel...  Kurosicudzsi utáni beteges vágy fogott el pár napja. Legalább a musicaleket újra kell néznem! Vagy a filmet, bár az kiakasztott, mert nem Matsushita Yuya játszotta a főszerepet, hanem Mizushima Hiro... És anno a musical megvolt nekem magyar felirattal, de az akkori laptopom tönkrement és azóta sem szereztem be újra, már nem is biztos, hogy lehet, sírok, annyira jó volt! Azt hiszem, elkalandoztam...

12. Van ezen kívül más olvasási célod az idén?
Szeretnék franciául olvasni idén is. Azt nem mondom, hogy klasszikusokat, de mondjuk 1-2 Arsene Lupint, vagy pár BD-t... Nem szabad elfelejteni azt a nyelvet semmiképp! És szeretnék több könyvet olvasni magyar íróktól, kortárs vagy klasszikus, ahogy épp jön. Nem olvasok elég magyar írót!

Ennyi volt ez a tag. Basszus, idén hosszú könyveket akarok olvasni... Bajom lesz vele...
Hallgassatok Troye Sivant. Tökéletes lenne Simon Snownak, vagy akár Simon Spiernek is!

A bejegyzés trackback címe:

https://varolista.blog.hu/api/trackback/id/tr412128127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása