Várólista

Várólista

Walter Scott - Ivanhoe

2018. január 23. - eszter.m

molyos adatlap

 Egyszer ezt már nagyon régen elkezdtem, de az elején van egy könnyed 50 oldalas magyarázkodás Scottól, amit borzasztóan viseltem és ezért évekre letettem a könyvet. Most azt elejét kihagyva azonnal a történetbe kezdtem bele és végre valahára átverekedtem magam a több száz oldalon.

Alapvetően történelmi regényről van szó, ami a középkorban, Oroszlánszívű Richárd uralkodásának idején játszódik, mikor öccse János herceg fivére távollétében mindent elkövet, hogy megszerezze a trónt. Richárd egy hűséges szász lovagja a címszereplőnk, Ivanhoe, akit apja kvázi kitagadott, mert szemet vetett Rowenára, a szász királyi vérből származó gyámleányára. A papa másnak szánja a gyereket, hogy a szász királyságnak újra legyen alapja.

Nekem senki nem mondta, hogy ebben a sztoriban ott van Robin Hood! Miért nem mondták? Már régen elolvastam volna, ha ezt tudom! Izgalmas lovagi tornák és isten ítéletek követik egymást. Közben pedig a kor zsidóságának helyzetével is megismerkedünk Yorki Izsák és lánya Rebeka segítségével.

Sokan vádolhatják Ivanhoe-t, hogy miért nem Rebekát választotta Rowena helyett. De gondoljuk csak végig, nem tehette, egyrészt mert a lány zsidó, másrészt pedig egyszerűen nem is tudott arról, hogy Rebeka szerelmes belé. Persze a háttérben ott van a ki nem mondott vonzalom, amit iránta érez, de ez ki nem mondott marad. Ivanhoe pedig nem épp a legélesebb megfigyelő, mint ez kiderül a több mint 600 oldal során. Szóval szerintem nem lehet hibáztatni, hogy élete szerelmét választja.

Nem mondanám könnyű olvasmánynak, rengeteg benne a leírás, az időhúzás. Ha ma adná le ezt a szöveget Scott egy kiadónak vagy azonnal elutasítanák, vagy erősen kivágnák a felét. Én sem tudom eldönteni, hogy ajánlanám-e bárkinek az olvasását. A filmeket ellenben mindenképp nézzétek meg! Van több is! Mert alapanyagnak baromi jó és filmen aztán lehet belőle vágni jócskán! Szóval inkább nézzétek!

A bejegyzés trackback címe:

https://varolista.blog.hu/api/trackback/id/tr6013568453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása