Várólista

Várólista

L. M. Montgomery - Anne of Green Gables

Anne 1.

2017. november 12. - eszter.m

molyos adatlap

Gyerekkorom egyik meghatározó élménye volt az Anne c. sorozat. Szerintem mindenki szerelmes volt Gilbert Blythe-ba. Aki nem, az valószínűleg hazudik. Mikor 2015-ben váratlanul elhunyt az őt alakító Jonathan Crombie, akkor nem szégyellem, elsírtam magam. Kicsit.

Nagyon jó élmény volt újra ellátogatni Avonlea-ba. A hangoskönyvnek köszönhetően már azt is tudom, hogy végig rosszul ejtettem ki a falu nevét, mert nem Evonlí, hanem Evonlia. Minden hazugság, amit eddig tudtam.

Mint tudjuk, általában a könyvadaptációk nem szoktak sikerülni. Az olvasó gyakran kénytelen csalódni. Ez a hatalmas és csodálatos kivétel. Szinte az összes mozzanatot, fejezetet láttam, ahogy azt a filmben anno megcsinálták. Bár ez a kötet az első két rész anyaga egyben, de hogy biztos legyek, újra kellene néznem. Még jó, hogy megvan DVD-n.

Imádtam a Cuthbert testvéreket. Marilla a látszólagos szigorával, aki mégis mindig megbocsát és élvezi Anne szelességét. Mathew pedig rajongásig szereti a cserfes kislányt, aki boldogságot hoz öreg napjaiba. Az egész közösség, a kis falu bár eleinte távolságtartóan figyeli az árvalányt, lassan mindenki felenged és megszereti őt. Olykor csinál butaságokat, talán túl nagy a fantáziája, de a szíve aranyból van. Annak pedig nehéz ellenállni.

 

52 könyves kihívás: 30. Egy könyv a Goodreads Top 100 YA listáról

A bejegyzés trackback címe:

https://varolista.blog.hu/api/trackback/id/tr8313245619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása