Várólista

Várólista

Becky Albertalli - The Upside of Unrequited

2017. május 07. - eszter.m

molyos adatlap

Az év számomra egyik legvártabb regénye, Becky Albertalli második könyve a The Upside of Unrequited úgy pukkant ki, mint egy gyenge lufi. Bár elképzelhető, hogy csak én érzek így ezzel kapcsolatban. Egy szóval, csalódtam. Simon után biztosra vettem, hogy tökéletes lesz, megfelelően humoros és szórakoztató, szerethető karakterekkel és uram bocsá’ valami koherens történettel. Erre egy PC kliséhalmazt kaptam.

Nem hittem volna, hogy ilyen létezik, de a politikai korrektség is tud sok lenni. Értem én, hogy ha manapság nincs egy ifjúsági regényben, meleg, túlsúlyos, szorongással küzdő szereplő, akkor a YA írót megkövezik (kihagytam a színesbőrűt). Becky Albertallit biztos nem kövezik meg. Ebben a könyvben ugyanis volt minden. Molly duci, szorongással küzd, anyái vannak, egyikük leszbikus, másikuk biszexuális, plusz színesbőrű. Molly ikre leszbikus, az ő barátnője pedig pánszexuális (komolyan meg kellett gugliznom), ráadásul koreai-amerikai. Tuti kihagytam valamit… Igen, plusz még zsidók is. Ja, és Molly-t leszámítva mindenki tökéletes külsejű és menő. Teszem hozzá Molly szerint. Ez a túl sok PC egyenesen a könyv rovására ment. Nem mennék olyan messzire, hogy történetére, mert az kevés van. Mármint WTF? Miért kellett minden? Nem is volt hosszú ez a kötet! Az egy dolog, hogy ez a sok minden nem tett jót a sztorinak, de igazából a szereplőknek sem. Egyszerűen senkit nem sikerült jobban megismerni, saját véleményt igazából nem tudtam kialakítani róluk, csak a címkék maradtak. Igazából még a legjobban kielemzett Molly esetében is. Bár nem tudom, hogy az állandó parázást a súlya és eddigi 26-27 viszonzatlan szerelme, valamint ikre miatt, mélységnek lehet-e egyáltalán nevezni.

Persze voltak jó pontok. Reidet kidolgozatlansága ellenére is nagyon megkedveltem a középföldés, trónok harcás pólóival és világítóan fehér tornacsukájával. Imádtam a kitekintést Simonra, ugyanis az ott megismert Abby a mi Mollynk unokatestvére. Tiszteletét teszi egy rövid cameo erejéig Simon, sőt a végén felbukkan Nick is. De ennyi. Nem tudtam igazán megismerni, megkedvelni senkit.

Azért B.A. számíthat tőlem egy újabb esélyre. Simon megalkotója mindig kaphat egy újabb esélyt, még akkor is, ha ezt most szerintem nagyon elszúrta. Ezek után félve nézek a másik nagyon várt idei megjelenésem, Jasmine Warga 2. regénye elé. Nem akarok megint pórul járni.

 

52 könyves kihívás: 40. Egy 2017-ben kiadott regény

A bejegyzés trackback címe:

https://varolista.blog.hu/api/trackback/id/tr2512467111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása