Várólista

Várólista

Agnès Martin-Lugand - A boldog emberek olvasnak és kávéznak

2016. június 07. - eszter.m

molyos adatlap

Na, miért olvastam én el ezt a könyvet? Hát persze, hogy a címe miatt! Először az Allen & Unwin instáján láttam az ausztrál kiadást és felcsillant a szemem, gondoltam, majd franciául sort kerítek rá, aztán május végén a Libri kiadó instájáról tudtam meg, hogy megjelent magyarul. El is kocogtam a boltba megvenni.

A regényt eredetileg saját kiadásban tette közzé az írónő Kindle-ön 2012-ben. Ez olyan sikeres lett, hogy a Michel Lafon kiadó lecsapott rá és további regényeire és fizikai formában is kiadták a Les gens heureux lisent et boivent du café-t. Na ezek után kifejezetten furcsának tartottam, hogy a goodreads tele van 1-2 csillagos értékelésekkel. De tényleg, egymás után szép sorban. Olykor persze megtöri a mintát egy-egy 5 csillagos értékelés is, de azok ritkaságszámba mennek. Nálam pedig 3,5-4 csillag volt.

Az eleje nagyon érdekes, olvasmányos volt, alig tudtam letenni, aztán megjelent a teljesen felesleges Megan és elrontott mindent. Átment az egész egy Júlia-regénybe. De tényleg. Régen, 12-15 éves koromban sok Júliát olvastam, szóval ez abszolút nem bántás. Csak az eleje alapján egyáltalán nem ezt vártam.

Diane elutazik feldolgozni a férje és kislánya felett érzett gyászát Írországba, ahova a férje mindig el akart jutni. Itt ismerkedik meg a morcos szomszéddal, a fényképész Edwarddal, akivel szorgalmasan és folyamatosan vitáznak. Majd a férfi óriási kutyája, Postás Pat összehozza őket (nem értem, miért hagyták a fordításban Postman Patként, mikor a mese megy itthon is). Ha nincs a kutya tuti nem kerülnek közel egymáshoz. Majd megjelenik Edward exe, Megan, aki felforgatja a bimbózó kapcsolatot. Innentől beindul az ostoba cicaharc. De Diane lassan gyógyulni kezd és úgy dönt, visszatér Párizsba legjobb barátjához, Félixhez (soha nem jönnek össze, a pasi meleg) és az irodalmi kávéházához, aminek a neve A Boldog Emberek Olvasnak és Kávéznak. Igen. A könyvnek kb. ennyi köze van a címhez. A kiadó ígéri a folytatás a La vie est facile, ne t'inquiete pas magyar kiadását is. Gondolom ki akarják hangsúlyozni a kötet folytatás mivoltát, hiszen a cím A boldog emberek esőben csókolóznak lesz. Remélem itt többet kapunk a kávézóból és Félixből. Vajon Edward otthagyja a békés ír falut és Diane után jön Párizsba? Ha nem tudom kivárni elolvasom franciául.

A bejegyzés trackback címe:

https://varolista.blog.hu/api/trackback/id/tr958760618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása