Várólista

Várólista

Alan Moore · David Lloyd - V for Vendetta

2016. április 22. - eszter.m

molyos adatlap

Wow! Egy tökéletes születésnapi ajándékot vettem magamnak. Ez a könyv szuper volt. Alapból nem vagyok oda a disztópiáért, de ez nagyon ott volt. Totálisan más, mint a film és alapvetően a film miatt akartam elolvasni a képregényt, mert az nagyon tetszett. És bár teljesen más irányt vesz a kettő, úgy, hogy az alapvető dolgok megegyeznek, mégis imádtam.

Ez a képregény már majdnem 30 éves! A nyolcvanas években írták. A Guy Fawkes maszkos anarchista fasiszta hatalom elleni küzdelme már ilyen régen íródott. De a története, mint annyi más történet is örökérvényű. Vagyis az elnyomás, a rasszizmusm, homofóbia és társaik nem helyesek. Nem lehet gyűlölni valakit egy tulajdonsága miatt. Lehetni lehet, de megéri és logikus dolog?

Amire nem kaptam választ, pedig nagyon szerettem volna, hogy V-t miért zárták a Larkin táborba. Lehet, hogy "csak" szabadgondolkodó volt és felemelte a hangját a rendszer ellen, de lehet az is, hogy meleg? Teljesen mindegy a válasz, a hely és a kísérletek olyan folyamatot indítottak el benne, ami arra késztette, szálljon szembe a világgal és próbálja anarchiába taszítani. A filmmel ellentétben ő itt nem a maszkos szuperhős, inkább mondanám terroristának, de mégis helyesnek tartja az ember, amit tesz.

V gyakorlatilag nem egy ember, hanem egy eszme és ha az embert meg is ölik, az eszmét nem képesek kiírtani, mert van, aki a nyomdokába lépjen. Ez a valaki pedig Evey, akitől a szüleit szakította el Adam Susan rendszere. Bár a lány nehezen tud túllépni azon a módon, ahogy V felkészítette a harcra, mégis hajlandó a férfi nyomdokaiba lépni és folytatni a rendszer elleni harcot.

A rajzoló David Llyodnak tetszett a mozi.Óriásinak tartja. Főleg az tetszett neki, ahogy a vászonra vitték az általa megrajzolt jeleneteket, pontosan olyan részletességgel és gondossággal, mint ahogy anno azt megálmodta. Úgy érezte, hogy bár az adaptáció más, mint az eredeti, de ugyanolyan erős hatású. És ez lenyűgöző. Engem mondjuk lenyűgöztek.

Minden sorát imádtam! Tökéletesek voltak a szereplők és a történet. Szuper előszülinapi ajándék volt magamtól magamnak ez a graphic novel. Úgy fest, felfedeztem magamnak ezt a műfajt is.

A bejegyzés trackback címe:

https://varolista.blog.hu/api/trackback/id/tr968629930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása