Várólista

Várólista

Seanan McGuire - Beneath the Sugar Sky

Wayward Children 3.

2018. április 09. - eszter.m

molyos adatlap

Ennek a sorozatnak a kapcsán már hagyomány számomra, hogy hangoskönyvként élvezem a történetet és minden alkalommal magával ragad a hangulat. Azon kevés sorozat közé tartozik, amivel naprakész vagyok.

Ez a rész tekinthető leginkább folytatásnak. Az első kötet, az Every Heart a Doorway eseményei után járunk a Wayward otthonban. Jack és Jill már nincsenek itt. Nancy is hazatért. Sumi pedig meghalt. Kade és Christopher azonban továbbra is itt élnek. Mindenkit meglepetésként ér, mikor az égből lepottyan Rini, aki Sumi lánya és évekkel anyja halála után született meg. Segítségre van szüksége. A csapat megmaradt tagja, akik ismerték az anyját és az új lakók, akik kalandra és menekülésre vágynak úgy döntenek segítenek a lánynak megmenteni az anyját és a világát.

A küldetés során több világot is felkeres a csapat. Meglátogatják Nancy-t, hogy segítséget kérjenek tőle, aminek nagyon örültem, hiszen a lány halott világa igazán különleges volt. Rengeteg új infót tudunk meg a lehetetlen világok keletkezéséről és felbukkanásairól. Kicsit több derül ki a transz Kade-ről, mint amit eddig sejthettünk és végül eljutunk Sumi túl édes süteményes világába. Ez engem kicsit egy felturbózott Alice-os teapartira emlékeztetett, amit egyébként nem szeretek, de itt valahogy bírtam a gejlédes mázt és történeteket.

Két kritikám van a sztori kapcsán. Az egyik szereplőnk Cora nem kis darab. Kövér. Nagyjából 10 percenként emlékeztet is minket erre a tényre McGuire. Egyszerűen nem elég elismételni számára 2-3 alkalommal, legalább egy tucatszor kell. Különösen azután, hogy eljutottunk Sumi világába... Nagyon zavart. Nem mondom, hogy alázta a kislányt vele, de az olvasó nem ostoba, ha 2-3 alkalommal hall valamit, azt általában megjegyzi.

A másik gondom Rini hangja volt. Ki tudtam volna kaparni a szemét, mikor egyre jobban nyafogott és hisztizett. Mondjuk erről nem McGuire tehet, hanem a hangoskönyv. Azt a hangmagasságot, amiben Michelle Dockerey előadta a karaktert elviselhetetlennek éreztem és meg akartam fojtani a kis csajt egy csuport mézben és én még azt hittem türelmes vagyok...

Szóval ennek ellenére, alig várom, hogy az első kötet megjelenjen magyarul. Biztos helye van a polcomon.

A bejegyzés trackback címe:

https://varolista.blog.hu/api/trackback/id/tr8013788304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása