Várólista

Várólista

Serena B. Miller - An Uncommon Grace

Amish 1.

2017. április 13. - eszter.m

molyos adatlap

Bocsánatos bűneim közé tartoznak a Hallmark által készített filmek, amennyi csak belém fér. Mindig kikapcsol, szórakoztat és nem igazán tudom megunni őket. Ez van na... Megtanultam elfogadni és már nem is szégyellem.

Idén, talán egy hónapja mutatták be az ebből a könyvből készített filmüket. Eredetileg azért néztem meg, mert azt hittem cozy mystery-vel állok szemben, erre kiderült, hogy inkább amishos, romantikus, de nagyon élveztem. És igen, a regényt is. Nem szoktam keresztény romantikus regényekkel találkozni. Nem hiszem, hogy garmadával jelennének meg ezek magyarul, de kellemes kikapcsolódást jelentett az Afganisztánból hazatért ápolónő, Grace és a szomszéd Swartzentruber amish Levi románca. Annyi mindent megtanultam az amishokról, amennyi tudásra soha az életben nem lesz szükségem és semmi látható hasznát nem fogom venni. Tudtátok pl, hogy többféle amish felekezet létezik? Ezek közül a mi Levi Troyerünk Swartzentruberei a legszigorúbbak, még a lovaskocsijukra sem teszik a kis narancsszínű háromszögeket, mert hivalkodó dísznek tartják, csak a Bibliát olvashatják egész életükben (Levi éppen az olvasás és tudás iránti olthatatlan vágyával fogott meg. Könnyű engem meghódítani, na...), azt is németül, amit nem is beszélnek rendesen, mert a pennsylvaniai németet beszélik. Vagy hogy csak hetente egyszer megengedett a fürdés, a többi napon csak megmosakszanak.

És igen, Grace és Levi megismerkednek, miután Levi mostohaapját egy fegyveres behatoló megöli, az anyját pedig kórházba juttatja. Egymásba szeretnek. Kiderül, hogy Levi-nak is megvannak a maga kétségei a vallását illetően, ami sokkal jobban ki volt fejtve a könyvben.  A film az utolsó 25-30 oldalt nem is taglalta. Azért volt valami vonzó az amish közösség egyszerűbb, kézzel foghatóbb életmódjában, amit nem irányított a birtoklás utáni vágy. De mint mindenhol, itt sem szent mindenki, van egy-két rohadt alma a kosárban.

A könyvben volt egy jelenet, amikor Grace a megáradt folyóba zuhan és Levi utána veti magát, megmenti az életét, átmelengeti egy szalmabálában és bevallják egymásnak érzelmeiket, sőt Egek! egy csók is elcsattan. Nagyjából a kétharmadánál lehetett a kötetnek. A már addig is kételkedő Levi ezek után elkezd távolságot tartani Grace-től, Grace pedig elhatározza, hogy vissza megy a seregbe. Mindketten önmagukban és önmagukért hoznak döntést, megpróbálják a kettejük kapcsolatát kizárni ebből, bár meg kell mondanom, hogy ez a fiúnak jobban megy (25 éves, mondjuk rá, hogy férfi). Azt hittem, ő fog érzelmi döntést hozni. Valahogy a kettejük dinamikája egész végig úgy haladt, de végül valamikor megfordult a dolog és Levi lett a logika élharcosa. Még a lánykérése is szinte érzelemmentesre sikerült, szerencsére nem nekem kellett rászólnom, hogy szedje össze magát, megtette Grace helyettem...

Szóval nagyon élveztem. Gondolkozom, hogy a sorozat többi kötetét is elolvassam-e, de úgy fest a leírások alapján, hogy azok mások életét követik és nincs bennük Grace és Levi. Pedig engem érdekelne, hogy alakul a kapcsolat és a házasság a továbbiakban. Majd még meglátom. Kedvcsinálónak pedig a film előzetes:

A bejegyzés trackback címe:

https://varolista.blog.hu/api/trackback/id/tr2212382857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása