Várólista

Várólista

P. G. Wodehouse - Halihó, Jeeves!

Jeeves 2.

2017. március 05. - eszter.m

molyos adatlap

Ez most nem egy összefüggő történet, hanem több rövidebb sztori laza összefűzése volt. Remekül szórakoztam Bertie csetlés-botlásain, bár be kell ismernem, hogy Bingo már az idegeimre ment az ikrekkel egyetemben a kötet legvégére. Emlékszem, hogy mikor először olvastam Jeeves-regényeket, mennyire idegesített Bertie szerencsétlenkedése, de most teljesen más színben látom az egész karaktert. Talán nem ő a legokosabb, legtalpraesettebb férfiember a föld kerekén, de mindig lehet rá számítani és ő pedig mindig számíthat Jeeves segítségére. Közben bejárja a fél világot, London, a francia Riviéra, New York, majd vissza Londonba és a vidéki Angliába. Nem unatkozik, de ez jórészt nem az ő hibája. A családja és kebelbarátai kényszerítik nehezebbnél nehezebb helyzetekbe.

Mivel nemrég fejeztem be egy kötetet angolul egy cseppet meglepett a fordítás. Valahogy azt vártam a karakterek a 30-as, 40-es évek magyar filmjeinek stílusában fognak megszólalni, de nem. Szerintem túl modern lett a fordítás, de mivel maga a történetfüzér nagyon szórakoztató, azért sikerült gyorsan túllendülni ezen. Nem is tudom, talán modorosabbat vártam annál, mint amit kaptam. Kíváncsi lennék, milyen lett volna, ha Aszlányi fordítja le, még akkor...

 

52 könyves kihívásból: 44. Egy javaslat a „What Should I Read Next” listáról (Thank you, Jeeves alapján dobta fel)

A bejegyzés trackback címe:

https://varolista.blog.hu/api/trackback/id/tr2812272495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása